Özel Röportaj: ERHAN KARTAL


Erhan Kartal'la Kasımpaşa'ya transfer olmadan önce yaptığım röportaj...

Genç milli takımlarımızda ve Denizlispor'da başarıyla görev yapan Erhan Kartal'la kariyerindeki ilk röportajı gerçekleştirdim.Bana vakit ayırdığı için kendisine tekrar teşekkür ediyorum.Yakın gelecekte Erhan Kartal ismini hem milli takımımızda hem de Avrupa seviyesinde birçok kez duyacağımızı düşünüyorum. Ve huzurlarınızda Erhan Kartal... 


Erhan Kartal kimdir? Seni kısaca tanıyabilir miyiz?
1 Mart 1993 Muğla/Milas doğumluyum. Yıllar önce Denizlispor'un seçmelerine katıldım ve kazandım.Ailem halen Milas'ta yaşıyor. 3'ü erkek 1'i kız 4 kardeşiz.Ben ailenin en küçüğüyüm. 2005 yılından bu yana Denizlispor'da oynuyorum. Burada ilk olarak minik takımda forma giydim.Ardından yıldız takımda oynadım oradan da direk paf takıma yükseldim. Yaklaşık 2-3 yıl burada oynadıktan sonra 2010 yılında sezonun sonuna doğru profesyonel sözleşme imzaladım. İlk maçımı Süper Lig'de Gençlerbirliği'ne karşı oynadım.Daha sonra ki dönemde de sürekli A takımda görev aldım.


Futbola nasıl başladın? O dönemde yaşadıklarını ve gelişen süreci anlatır mısın?

Benim futbola başlamam aslında biraz şans eseri oldu.(gülüyor) Futbola başlamadan önce voleybol oynuyordum abim birgün futbol takımında oynamamı söyledi. Top sektireni falan alıyorlar dediler bende gittim top sektirdim.(gülüyor) Orada takımla ilgilenen hoca voleybolu bırakmamı söyledi.Haftasonu için Milasspor'a çağırdı. Cumartesi ve pazar günleri olmak üzere Milasspor'da birkaç hafta denediler.Sonra beğendiler ve lisansımı çıkardılar. 1-2 yıl sonra Milas'ta yaşayan Mehmet Kabak adında bir büyüğümüz geçmiş yıllarda Denizlispor'da da oynamış bir oyuncu seçmeler için Denizli'ye oyuncu getiriyordu. Cenk-Emre ve Alperen diye 3 arkadaşımı seçmelere getirecekti.Onlara başka iyi oyuncu var mı diye sorduğunda Cenk benim ismimi vermiş.Bana gelir misin diye sorduklarında ; gidersek ve seçilemezsek geri döndüğümüzde bizi burada takıma almazlar diye tereddüt yaşadım. Sonra hocamızdan izin alarak seçmelere katıldık.3 seçme sonunda başarılı olarak Denizlispor'da oynamaya başladım.


Denizlispor A takımı ile çıktığın ilk resmi maçında hissettiklerini bizimle paylaşır mısın?

O sezon son haftalara yaklaşırken A takımla idmanlara çıkıyordum. Ligden düşmemiz kesinleşmişti.O zaman takımın başında Hakan Kutlu hocamız vardı.Bana lig maçlarında şans vereceğini önceden söylemişti.Profesyonel sözleşmeyi imzalayıp hocamın oynatacağım demesi ile bende heyecen başladı.İlk maçım olan Gençlerbirliği maçı öncesi sakatlığım vardı ama Hakan hocaya ya oynatmazsa diye korktuğum için söylemedim.Çünkü ilk kez böyle bir şans elime geçiyordu.Kasığımdaki ağrıya rağmen oynadım, sağolsun takımdaki abilerde bana çok destek oldular ve ilk maçım gayet güzel geçti.


Erhan Kartal'ın bugünlere gelmesinde en önemli pay sahibi kim? Bir isim verebilir misin?

Bugünlere gelmem de birçok kişinin payı var.Ama en büyük pay ailemindir diyebirilim.Çünkü hep onları düşünerek çalıştım ve bu düşünceyle çalışmaya devam ediyorum.Beni yetiştiren ve bugünlere getiren Denizlispor'u da göz ardı etmem mümkün değil.Hepsine çok teşekkür ederim.


Hem Denizlispor'da hem de milli takımlardaki performansınla transfer döneminde adı en çok konuşulan isimlerden birisin. Tekliflerin olduğunu duyuyoruz. İleriye dönük hedeflerin nelerdir?

Öncelikli hedefim bu sezon yapabildiğim kadar maç yapmak.Maç yaptıkça kendimi geliştireceğimi düşünüyorum.Geçtiğimiz yıllarda çok fazla fırsat bulduğumu söyleyemem ya da yeterli değildi. Bu sezon sonunda sözleşmem sona eriyor. Denizlispor'a para kazandırarak gitmek istiyorum o da olacak inşallah.


Önümüzdeki Yıl 20 Yaş Altı Dünya Kupası ülkemizde yapılacak.Sende bu yaş kategorisinde milli takımlarda görev alıyorsun.Turnuva hakkında ki düşüncelerin nelerdir?

Bu önemli turnuvada mutlaka yer almak istiyorum. Şu an Dünya Kupası'ndan sonra en çok önemsenen turnuvalardan biri.Daha önce bir Avrupa Şampiyonası oynadım ama bu çok farklı olacak. Bu turnuvada da takımda yer alıp; en iyi şekilde görevimi yapmak istiyorum.


Son olarak; Erhan Kartal'ın kendisine örnek aldığı bir isim var mı?

Türkiye'de kendime örnek aldığım tek isim var. O da Gökhan Gönül.

Bu keyifli röportaj için tekrar teşekkür ederim. Yolun ve bahtın açık olsun ERHAN KARTAL!




Ahmet Mert CAN

Yorumlar