VİCDAN DA SİZİN KARAR DA



Bu yazıyı kaleme almadan önce uzun uzun düşündüm. İşin gerçeği; acabalarım hâlâ söz konusu.Yazıp yazmamak konusunda şüphelerim devam ediyor olsa da "yazmalıyım" dedim. Belki de kendi tabirleriyle futbol fanatiği,kulüp aşığı, benim söylemimle holigan olan insanlar, bu yazıya tepki göstereceklerdir.Umarım okuduktan sonra düşüncelerinde bir nebze olsun deşiğikliğe sebep olabilirim.Beğeniyle okuyacağınız bir yazı olmasını temenni ediyorum.


Sezon başında ülkemizi Avrupa arenasında temsil edecek 5 takımdan yalnızca 2 tanesi; Galatasaray ve Fenerbahçe yoluna devam ediyor.Diğer 3 temsilcimiz; Trabzonspor,Bursaspor ve Eskişehirspor Avrupa macerasına erken veda ettiler. Beklentimiz ve duamız; Avrupa'da boy gösteren temsilcilerimizin başarılarıyla gururlanmak ve milletçe zor günler geçirdiğimiz bu aralıkta, yüzümüzde belirecek bir tebessüme merhaba diyebilmek..


Sosyal medya, gazeteler, televizyon kanalları, yerel basınlar ve daha bir sürü halkın sesi olabilecek basın ve yayın organları mevcut.Hangisine bakarsak bakalım, benzer ifadelere rastlıyoruz. Her birinde; birlik, beraberlik, milletçe bir olabilmek düşüncesi savunuluyor. Ne sarı-lacivert ne sarı-kırmızı ne de başka bir renk ayrımı gözetilmiyor.Milletin düşüncesi, davası; bir olmak, hür olmak ve daha fazla acı yaşamamak. Ama işin içine futbol girince öyle değişik düşüncelerle karşılaşıyoruz ki..İnsanın inanası gelmiyor.


Şimdi milletini çok seven ama takımını daha çok seven o insanlara sormak istediklerim var. Galatasaray'ın rakibi Manchester United İngiliz temsilcisi, Fenerbahçe'nin rakibi Marsilya ise Fransız temsilcisi. Peki bu millet var olduğundan bu yana, bize en çok düşmanlık eden, her kulvarda önümüze taş koymak isteyen milletler bu İngiliz ya da Fransızlardan başkası mı? Daha düne kadar siyasi arenada, soykırım meselesinde, maçlarda sırf elenmemiz için başka takımlara tabiri caizse yatanlar bu milletlerin temsilcileri değil mi?


Sadece İngilizler ya da Fransızlar değil mesele. Ama bu 2 millet, bizim için en uç ve olabilecek en güzel örneklerdir.Galatasaray karşısında Manchester'ı destekleyen, Fenebahçe karşısında Marsilya'yı destekleyen her kimse; bana gelip vatan,millet ,bayrak,birlik, beraberlik demesin. Komik gelir, kanıma dokunur ve sadece gülerim. Ben Galatasaray ya da Fenerbahçe taraftarıysam ve sırf arkadaşım rakip takımı destekledi, ben neden Türk takımını destekleyeyim ki diyorsam; yazıklar olsun benim Türklüğüme, yazıklar olsun benim vatan sevgime..


Futbol yüzünden, içimdeki fanatizm yüzünden karşıma milletimin temsilcisini alacaksam; ne bu milleti bir arada tutan bayrağımın, ne de bu vatanı bizlere temsil eden atalarımın hakkını ödeyemem. Şimdi karar sizin; ister bir anlık heves için milletimin temsilcisine düşmanlık edin, ister tek yumruk olup ülkemizi temsil eden her kuruma, kuruluşa, kişiye ya da takıma en içten dualar edin..Dediğim gibi; vicdan da sizin karar da!


Ahmet Mert CAN

Twitter: amertcan10

Yorumlar