Röportaj: İsmail Haktan Odabaşı


Röportajımız olağanın dışında, resmiyetten uzak, son derece samimi bir şekilde gerçekleşti. Mütevaziliği ve zamanını bana ayırdığı için İsmail Haktan'a teşekkürlerimi sunuyorum.


İsmail Haktan Odabaşı kimdir? Futbol kariyerin nasıl başladı? Seni kısaca tanıyabilir miyiz?
7 Ağustos 1991 İzmir Konak doğumluyum. Futbol kariyerime İzmir'in Balçovaspor takımında başladım. Orada oynadığım dönemde forvet mevkinde görev alıyordum. Amatör ligde bir sezonda 70-80 civarında gol attım ve Ege Karması'na seçildim. O kadroda amatör olarak yer alan tek oyuncu bendim.Diğer bütün oyuncular profesyonel takımlarda oynuyordu.Burada sergilediğim performanstan sonra 15 yaşında Bursaspor'a transfer oldum. Ertuğrul hoca ile birlikte A takımda şans bulmaya başladım.



Bildiğimiz gibi Bursaspor'dan kiralık olarak Denizlispor'da görev yapıyorsun. Öncelikle Bursaspor hakkındaki duygu ve düşüncelerini bizimle paylaşır mısın? İleriye dönük hedeflerin nelerdir?

Bursaspor'un bendeki yeri bambaşka.Bugün İsmail Haktan Odabaşı olarak tanınıyorsam bunu Bursaspor'a borçluyum. Ailem İzmir'de olduğu için 15 yaşından itibaren hep Bursaspor tesislerinde kaldım. Bursaspor taraftarının takıma katkısı çok büyük. A takımda gol sevinci yaşayamadığım için, taraftara gol sevinci yaşatamadığım için içimde burukluk var ama inşallah ilerleyen yıllarda bunu da başarmak istiyorum. Bursaspor'da görev alan genç kardeşlerime de bulundukları yerin çok önemli bir yer olduğunu ve değerini iyi bilmeleri gerektiğini söyleyebilirim. Açıkçası Bursa'yı gerçekten çok özlüyorum.Şimdi Denizlispor'un başarısı için elimden geleni yapıyorum.Burada göstereceğim iyi performansla hem Denizlispor'u iyi yerlere getirebiliriz hem de Bursaspor'da hedeflediğim yerlere gelebilirim. Öncelikli hedefim Denizlispor'un başarısı ve ardından Bursaspor'da yeniden forma giymek istiyorum. Daha sonrasında da futbol izlemeyi, araştırmayı çok sevdiğim için antrenörlük yapmak istiyorum.


Peki Denizlispor için neler söylemek istersin? Buraya transferin nasıl gerçekleşti?

Denizlispor çok önemli ve değerli bir kulüp. Bulunduğu yeri, bu ligi asla hak etmediğini düşünüyorum. Süper ligde mücadele etmesi gerektiğini düşünüyorum ve bunun için de takım olarak var gücümüzle çalışıyoruz. Arkadaşlık ortamımız çok güzel.Büyüklerimizle, küçüklerimizle abi-kardeş ilişkisi içindeyiz.Takım birbirine öylesine saygılı ki küçükler büyüklere maç sırasında bağıramıyor bile(gülüyor). Bazen bu yüzden goller dahi yiyoruz. Tabi bu takımın çok genç olmasından da kaynaklanıyor.Zaman ilerledikçe bu eksikleri kapatarak Denizlispor'u daha iyi yerlere getirmek istiyoruz. Transferimde en büyük etken başkanımız Süleyman Urkay oldu.Engin hoca da beni ısrarla istiyordu ancak başkanımız Bursaspor başkanı ile konuşarak benim transferimde en önemli rolü oynadı.Bazı Süper Lig kulüplerinden de teklifler aldım.Opsiyonlu olarak kiralamak isteyen takımlar da oldu.Ancak Bursaspor'dan ayrılmamı hem Ertuğrul hoca hem de ben istemedim.Sonunda Denizlispor'a kiralık olarak geldim.


Adını uzun zamandır duyuyoruz. Beklentileri karşıladığını düşünüyor musun? 

Henüz kariyerimin başındayım. Çok genç yaşta A takıma yükseldiğim için ve genç milli takımlarda tüm yaş kategorilerinde görev aldığımdan taraftarın beklentisi çok yükseldi. Basamakları yavaş yavaş çıksam belki böyle olmazdı. Yükselişim biraz hızlı oldu. Beklentileri karşılayıp karşılamadığımı söylemek için erken.Söylediğim gibi kariyerimin başındayım ve daha çok çalışarak A Milli takıma kadar yükselmek istiyorum ve bunu yapabileceğime inanıyorum.



Kariyerinin başındasın ama unutamadığın bir maçın, golün ya da bir hatıran muhakkak vardır. Bunları bizimle paylaşır mısın?

Bursaspor'da gol sevinci yaşayamadığım için gol anlatamıyorum. Ama unutamadığım 2 maç var. Birisi ilk kez A takım formasını giydiğim Kasımpaşa maçı diğeri ise şampiyon olduğumuz sezon Beşiktaş'la oynadığımız ligin son maçı. Kasımpaşa maçında son 15 dakika görev almıştım.Şampiyonluk maçımızda da son 20 dakika sahadaydım.Şükürler olsun bu günlere geldik. A takıma yükseldiğim sene şampiyonluk sevinci yaşadım.Bunlar benim için unutulmaz anılar.


Son olarak neler söylemek istersin? 

Denizlispor taraftarlarına çağrıda bulunmak istiyorum. Onları takıma destek olmaya davet ediyorum.Gerçekten bir takım için en önemli destekleyici güç taraftardır. İç saha maçlarında bile deplasmanda oynuyormuşuz gibi hissediyoruz. Maçlarımıza gelen, bizi yalnız bırakmayan taraftarlara çok teşekkür ediyorum. Onların desteği ve sayısı artarsa takım çok daha iyi yerlere gelecektir. Bu sezon 2 golüm ve 2 asistim var. Gollerim ve asistlerime devam ederek daha iyi yerlere gelmek istiyorum.


Röportaj:Ahmet Mert CAN

Yorumlar